FTK vant "treneroppgjøret"

Oppdatert: 28. jun. 2020

Fredagens vennskapskamp mot Nesodden ble avviklet i et herlig sommervær på rødgrusen på Wiese-banen.

Kampen ble omtalt som "treneroppgjøret" da det fra Nesodden stilte 3 trenere, hvorav en av dem var tidligere trener i FTK - Jonathan Dalnoki. Selv om han nå er trener for Nesodden så spiller han på FTKs førstelag. Det ble derfor en artig setting å møte sine trenerkolleger fra andre siden av nettet i denne vennskapsturneringen.

Det ble et jevnt oppgjør som FTK til slutt vant etter avgjørende Super TieBreak 10-8. Etter singlene var resultatet 2-2, og i doublene ble det 1-1 med knapt tap for Jonathan/Kim.

- Jeg synes det er veldig fint å kunne invitere andre spillere/klubber til Wiese-banen og kunne vise frem og spille på baner som er veldig gode å spille på, i et veldig fint og hyggelig miljø. De skrøt av banene og sa de var bedre enn andre grusbaner de hadde spilt på. Dette er så klart takket være de spillerne og medlemmene i klubben som virkelig elsker tennis og stedet, og som har bidratt til å holde god standard på banene og anlegget sier Jonathan Dalnoki.

FTKs 1. lag bestod av følgende:

• Kenneth Reinaas

• Jonathan Dalnoki

• Kim Hansen

• Fredrik Weberg

• Allan Bech (ikke på bildet over)

Slik gikk kampene single-kampen:

1. single: Jonathan Dalnoki vs Mikkel Gjervan 6 - 1, 6 - 3

2. single: Fredrik Weberg vs Jokob Pollestad 6 - 2, 6 -3

3. single: Allan Bech vs Christian Grind 2 - 6, 5 - 7

4. single: Jonas Karlstrøm vs Kim Hansen 6 - 7, 6 - 1, 10 - 5

Slik gikk double-kampene:

Hansen/Dalnoki vs Grind/Karlstrøm 4 - 6, 6 -3, 7 - 10

Weberg/Reinaas vs Pollestad/Gjervan 6 - 2, 6 - 2

Super TieBreak ble dermed avgjørende og det ble en jevn og spennende kamp.

Dalnoki/Reinaas vs Grind/Gjervan 10 -8

Dugnad og frivillig innsats - klubben trenger deg

Styret har vedtatt å opprette/videreføre følgende grupper for å bidra i klubbens drifts- og vedlikeholdsoppgaver; a. Klubbhuset, drift og vedlikehold, innvendig og utvendig b. Utearealer c