Nervepirrende sluttspurt på Grand Prix

Oppdatert: 22. jul. 2020

Leder av Fredrikstad Tennisklubb, Per Knut Christiansen, deler ut premie til Mille Hågensen. Hun vant damer single.

Imponerende spill, kamper som snudde og sol og regn om hverandre. Årets Grand Prix på Wiesebanen var fylt med kontraster.

Publikum kunne glede seg over spennende tennisspill og gode sitteplasser.

Spennende kamper

Denne helgen har det vært Grand Prix i Bydalen, der norgeseliten har vært på plass. Det er tredje gang vi arrangerer dette i Fredrikstad, og nok en gang var arrangementet en suksess.

I tillegg til masse liv og røre på Wiesebanen, kø i kiosken og direktesending på FB-tv, var det utrolig morsomt tennisspill å se på. Det var spenning til siste slutt i flere av kampene.

Først ut i søndagens finale var Mille Hågensen (Golia Tennisklubb) mot Caroline Murer Rohde-Moe (BSTK). Etter en jevn og lang kamp, der det helt inn mot de siste gamene var usikkert hvem som skulle stikke av med seieren, var det Mille som til slutt sikret seg en kajakk. Kampen endte med 2-1 i sett (6-1, 3-6, 6-4).

Fantastisk opphenting

I herrer single var det Leyton Rivera Vargas (Paradis Tennisklubb) mot Jakob Grøner (Oslo Tennisklubb). Der Jakob klinket til og vant første sett, men en fantastisk opphenting av Leyton, gjorde at det til slutt ble 2-1 i sett til sistnevnte. I si (2-6, 6-4, 6-0. )

I herrer double var det Erik Sars Grøner og Leyton Rivera Vargas som møtte Jakob Grøner og Markus Sørensen. Det ble 2-0 i sett til Erik og Leyton. (7-5, 6-2)

Her spiller Jakob Grøner, nærmest, mot Leyton Rivera Vargas i finalen i menns single. Der sistnevnte gikk seirende ut.

Både Mille og Leyton ble heldige vinnere av hver sin kajakk. Den totale premiesummen under årets Grand Prix var på 25.000 kroner.

Klubbens tre herrer som deltok, Kim Hansen, Allan Bech og Jonathan Dalnoki kom seg ikke til finalen. Jonathan ble slått av Jakob Grøner ( 6-1, 6-0). Kim og Allan ble slått ut av Jakob Grøner og Markus Sørensen i double. (6-4, 6-2)

Se alle resultater her.

Det gikk unna på både hamburgere og vafler i kiosken. Her ser du Kristin Pettersen, Ann Kristin Bugdø-Petersen og Vigdis Syversen Lorentzen.

Dugnad og frivillig innsats - klubben trenger deg

Styret har vedtatt å opprette/videreføre følgende grupper for å bidra i klubbens drifts- og vedlikeholdsoppgaver; a. Klubbhuset, drift og vedlikehold, innvendig og utvendig b. Utearealer c