Resultatene fra helgens turnering

Oppdatert: 6. jul. 2020

Selv om værgudene viste sitt fulle spekter i helgen ble det likevel spilt en rekke kamper.

I double herrer Silver vant FTKs brødrepar Per Einar Weberg og Fredrik Weberg over Lars Wang og Andre Norderhaug fra Halden med resultatene 6-4 og 6 - 4. Peter Rolf representerte også klubben godt og kom på 3. plass med makker Tore Nesje.

Klassen hadde 16 deltakere. Se resultatene fra double herrer Silver her.

De eldste er fortsatt eldst, sa en fornøyd Per Einar Weberg med et lurt smil om munnen etter kampen.

Single finalen for silver herrer ble vunnet av Morten Heldor (til høyre i bildet under) over Fredrik Krogh Solheim med resultatene 6-4, 7-6(6).

I denne klassen var det 25 deltakere. Se resultatene fra alle kampene her.

I Bronze herrer single var det 15 deltalere og finalen ble mellom Morten Sætrang og Eric Daniel. Morten gikk seirende ut med sifrene 6 - 1 og 6 - 1.

Klassen hadde 15 deltakere. Se resultatene fra alle kampene her.

Se også: Fredriksstad Blad var innom og tok en del fine bilder. (+) Se bilder fra tennisturneringen Silver + Bronze på Wiese-banen.

Dameklassen er ikke fullført ennå på grunn av været.

I single silver damer var det 8 påmeldtoge Malin Wold skal møte Dina Dalnoki i finalen. Begge fra Fredrikstad Tennisklubb.

Bronze damer double hadde tre påmeldte par, men disse kampene ble ikke spilt denne helgen. Følgende 3 par var påmeldt denne klassen - alle fra FTK.

En tanke er kanskje å avvikle dame-kampene på lørdag hvis alle er innstilt på det. Turneringslederen vil gå i dialog med de påmeldte og avtale med de enkelte deltakerne.

En stor takk til alle som bidro

-Når det gjelder turneringen så har det til tider vært veldig hektisk for oss som arrangør, da været ikke helt har vært på vår side. Men bortsett fra dame double og finale i dame single har vi klart å gjennomføre turneringen på en veldig god og løsningsorientert måte.

-Vi har fått veldig mange fine tilbakemldinger både fra våre egne medlemmer og tilreisende spillere og foreldre. Jeg og Allan ønsker å rette en stor takk til ALLE som har hjulpet til under turneringen. Dere har gjort en kjempeinnsats. Uten den hjelpen så hadde vi ikke kommet i mål. Vi ønsker også å takke Sarpsborg Tennisklubb som kastet seg rundt på lørdag morgen og frigjorde 4 baner i x antall timer slik at vi klarte å holde spilleskjema på lørdag. En stor takk også til Halden Tennisklubb som lånte bort hallen til oss slik at søndagens kamper også kunne bli gjennomført forteller Kim Hansen fra Fredrikstad Tennisklubb

Dugnad og frivillig innsats - klubben trenger deg

Styret har vedtatt å opprette/videreføre følgende grupper for å bidra i klubbens drifts- og vedlikeholdsoppgaver; a. Klubbhuset, drift og vedlikehold, innvendig og utvendig b. Utearealer c