Seier for damelaget

Oppdatert: 22. jul. 2020

Resultatet i dagens kamper ble 4-2 seier til Fredrikstad-jentene over Hamar. Flott innsats av jentene våre!

Damelaget og lagleder Tor Kristian Zinow jubler for dagens seier.

Laget fra Hamar til venstre og deretter FTKs damelag (Filippa Torjusen, Malin Wold og Helena Reitan Zinow (Teresia Kasin var ikke tilstede da bildet ble tatt)

Kampene mot Hamar skulle selvsagt egentlig spilles på Wiesebanen, men værgudene ville det annerledes og åpnet himmelen og lot regnet øse ned.

Dermed ble dagens arena inne på Gressvik.

Dette var dagens lag for Fredrikstad tennisklubb:

1. Filippa Torjusen

2. Malin Wold

3. Helene Reitan Zinow

4. Theresia Kasin

Fra Hamar stilte følgende:

1. Berit Thyness

2. Marianne Bjørke

3. Benedikte Libæk

4. Madelen Kristine Eikeland Eggen

Slik ble resultatene i alle kampene

• Double 1: Filippa Torjusen / Helene Reitan Zinow (3-6 , 5-7) Berit Thynnes / Marianne Bjørke

• Double 2: Malin Wold / Theresia Kasin (6-2, 6,2) Benedickte Libæk / Madelen Kristine Eikeland Eggen

• Single 1: Filippa Torjusen (3-6, 2-6) Berit Thyness

• Single 2: Malin Wold (6-3, 6-1) Marianne Bjørke

• Single 3: Helene Reitan Zinow (6-2, 6-2) Benedikte Libæk

• Single 4: Benedikte Libæk (6-0, 6-2) Madelen Kristine Eikeland Eggen

Se alle resultatene og tabellen for 2. divisjon damer avdeling A - Østlandet her.

De innledende dobbelkampene

I den 1. doublekampen stiller FTK med FIlippa Torjusen og Helena Reitan Zinow. Vårt lag sliter med seige og trygge Hamar-spillere. Det blir en jevn kamp, men Hamar trakker det lengste strået i to strake sett. Det skal dog sies at i 2. sett lå våre jenter under 1/5, og greier å utlikne til 5/5, men Hamar tar de to siste gamene. De trengte likevel hele 5 matchballer før de sikret Hamar-seier.

I den 2. doublekampen blir det en grei og enkel seier i to strake sett for Malin Wold og Theresia Kasin, som feier over sine motstandere og viser mye godt spill.

Dermed står det 1-1 før single-kampene.

Single-kampene

I single-kampene er det ingen tvil. Våre jenter tar to strake sett i tre av kampene, og viser at vi er å regne med i divisjonen vår i år. Kun 8 games får Hamar i disse tre kampene.

Malin Wold med sin motstander i single-kampen.

Som ener møter Filippa en sterk og seg motstander, men selv med sykdom i kroppen kjemper hun i mange lange ballvekslinger. Motstanderen slår litt mindre feil i denne kampen og vinner kampen,

Berit Thynnes (Hamar) og Filippa Torjusen etter sin single-kamp

Flott og hyggelig stemning

Vi har spilt mot Fredrikstad to ganger, sist var to år siden og det er alltid hyggelig stemning! Flotte jenter å spille mot sa Berit Thyness fra Hamar etter kampen.

Bra med publikum

Det var godt oppmøte med publikum for å støtte opp om FTK i dag. Det ble snakket om tilskuerrekord blant en lystig gjeng som fulgte alle kampene.

Gøy når det er publikum som følger opp og heier frem spillerne.

De backet opp jentene våre, og bidro til at det denne dagen ble Fredrikstad-seier.

Bildegalleri fra dagen