Vellykket årsmiddag på Phønix

Oppdatert: 4. nov. 2021

Det var stor stemning da klubbene hadde årsmiddag på fredag den 22.oktober.

Medlemmer i alle aldre samlet seg til en sosial setting hvor vi rundt 4 ulike runde bord i ærverdige Phønix Selskapslokaler.

Dekorasjonen var selvsagt i tennis-stil - noe som alle de fremmøtte satt stor pris på.

Det ble servert både middag og dessert - noe som falt godt i smak.

Vi fikk også se en liten kortfilm fra klubben vår som ble spilt igjen og igjen - da alle ville se seg selv igjen. Fikk du den ikke med deg - eller ønsker å se deg på nytt så kan du se den nedenfor. Filmen er laget av Emil Andre Wæraas Pettersen.

Litt om årets sesong

Det har vært en aktiv utesesong i år 2021.

Med fast ansatt trener (Kenneth Reinaas) for første gang siden 1927 har det vært organisert treninger for unge og eldre fra 1. mai, og det fortsetter nå også hele vintersesongen ( FTK har leid de to innebanene på Gressvik hvor klubben i år organiserer all utleie/treningsbruk).

Ikke nok med treningsaktivitet for klubbens medlemmer, men vi har også for første gang hatt sommerskole og også forestått treningene for Sarpsborg Tennisklubb.

Trenerne Kenneth Reinaas og Gabriele Zumanciute har hatt et hektisk år og vi er imponert over treningenes kvalitet og motiverende effekt på spillerne.

Vi har hatt 5 lag i seriene og Herrer-1 laget vant 3 divisjon Avdeling D- Øst.

I NM Veteran ble Allan Bech og Johan Rolf Norgesmestere i Double 35-40 år.

I NM U-14 Double fikk Filip Bugdø-Petersen NM Sølv med makker Nikolai Hammersmark Gjervan.

Klubbmesterskapet var i år med 70 deltagere, 10 klasser og 110 matcher.

Det var i år en meget hektisk avvikling da det samtidig var et meget tett opplegg med alle lagkamper på høsten. Men takket være god organisering fra logistikk-kongen Kenneth Reinaas kom vi i land i tide til avslutningsfesten på lørdag 28.8.2021.

Oversikt over vinnere/finalister i klubbmesterskapet finner du her:

Vi har i år også startet Club-ladder (single) hvor alle kan spille/benchmarke seg mot de tre beste over seg, og denne vil i vintersesongen bli utvidet med en double-ladder.

Under middagen ble det også delt ut en del utmerkelser:

• Årets comeback: Der har vi tre utnevnelser:

• Thomas Torjusen – fra kneoperasjon til ivrig ladder konkurrent

• Frode Gladtvedt og Heidi Bjørklund

• Årets Best kledde: Carsten Durban – vi bare elsker t-shirt med tennisrackert på

• Årets papparazzi: Tor Zinow

• Vandrepokal: Dansing Queen – Kristin Pettersen – Aldri ett klubb mesterskap uten at danseløvinnen er på bordet.

• Årets Kanelsnurrer: Theresia Kasin

• Årets mest positive: Malin Wold – sier alltid JA uansett hvem som spør om å spille, uavhengig av nivå og alder.

• Årets gledesspreder: Beatrice Keref – å komme på banen og se den energien og kampviljen din, ja det smitter over på alle og enhver. 😊

• Årets trener: Uten tvil - Kenneth Reinaas

• Årets sponsor og lysmester: Espen Kjellås

• Årets treningsgruppe: Juniorlaget – dere utvikler dere, utfordrer hverandre og har gjort kvantesprang i løpet av 2021. Det er ikke uten grunn at flere av de erfarne spillerene i klubben møtte opp med en viss angst når de skulle møte dere i KM.

• Helene – utholdende og blid, men diskret kampånd og energi.

• Oliver: - på ett år har vi sett muligens klubbens største progresjon? Du er seig og gir deg ikke før siste ball er tatt. Rekkevidde og kjapphet av de sjeldne!

• Tomas: Stilfaren kjempe med lune kommentarer og glimt i øyet.

• Elisabeth: Med killing instinkt og trøkk i hvert slag.

• Margareth: På nivå med de beste i sin klasse og fantastisk innsats på hjemmebane, region- og landsturneringer. Du gjorde en imponerende figur i NM i Stavanger

• Filip: 2021 har blitt ett godt år. Du er muligens ikke den som løper ned banene utenom trening, men du elsker å trene med gjengen og treningsvennene på Nesodden. Klubbmesterskapet og NM viser at trening gjør mester.

• Dina: En energisk energispredende solstråle som bidrar sterkt til det positive denne gruppa bidrar med. Dette gjelder både på og utenfor banen.

Og årets aktiviteter er ikke over. Allerede lørdag den 13.november er det Mixed turnering på Gressvik.