perknutchristianse

Nytt fra Klubben i februar

Forberedelser til utesesongen er i gang og vi prøver å få banene klare ila siste uke i april, og trener Kenneth Reinaas forbereder treningstimer/-oppsett som kommer i mars.

Spill og treninger på inne banene på Gressvik hittil i vinter, og booking/spill på søndager har økt i januar. Vi har derfor besluttet fremover å sette på varmen på søndager fra kl 12.00-1600, effektivt fra søndag den 6.2.2022 (varmen er ellers programmert på ved faste bestillinger/treninger).

o Booking av timer kan foretas på vanlig måte via Matchi.

o Se også nye priser her for de som ønsker å registrere seg for innspill på Gressvik (prisen er nå fra 1.2.2022 redusert fra 1500 kr til 750 kr for å booke time/bane til 150 kr ut sesongen, se nederst i lenken). https://www.fredrikstadtennisklubb.no/blog

Bredere Stigespill: Vi prøver å få til en bredere og løpende uhøytidlig matching for medlemmene (spesielt forut for utesesongen) og det er derfor nå to stigespill som starter mandag 7. februar. Her blir det Åpen double (double par uavhengig av kjønn), og Mixed single. For registrering nye spillere:

Ellers så viser vi til artikkel om St.Croix veteranene som har spilt på Gressvik i mer enn 30 år.

St. Croix-veteranene svikter aldri Gressvik-anlegget:

En veldig flott tennislørdag på Gressvik-anlegget, sier de ni karene som deltok i veteranturneringen St. Croix Open 8. januar. Etter 19 kamper og åtte timers spill på to baner ble vinneren kåret. Som så ofte før de siste årene møttes Jørn Lilleborge og Terje Gabrielsen i finalen. Denne gang endte det med seier til Jørn, med sifrene 6-1, 6-2.

St.Croix-turneringen har pågått uten opphold siden 1991. I mer enn 30 år har det vært seriespill hver vår og høst på Gressvik.

Mvh Styret