perknutchristianse

St. Croix-veteranene svikter aldri Gressvik-anlegget.

En veldig flott tennislørdag på Gressvik-anlegget, sier de ni karene som deltok i veteranturneringen St. Croix Open 8. januar. Etter 19 kamper og åtte timers spill på to baner ble vinneren kåret. Som så ofte før de siste årene møttes Jørn Lilleborge og Terje Gabrielsen i finalen. Denne gang endte det med seier til Jørn, med sifrene 6-1, 6-2.

St.Croix-turneringen har pågått uten opphold siden 1991. I mer enn 30 år har det vært seriespill hver vår og høst på Gressvik.

– Vi har alltid spilt turneringen på Gressvik, sier Per Karlsrud som har vært med helt fra starten.

Kampene i serien går over 50 minutter. St. Croix-turneringen har sin egen hjemmeside - :Vinnere, 1991-2021 - www.stcroix-open.net - der det det fortløpende legges ut referater og tabeller. Her er det også bilder og statistikk fra tidligere turneringer. Hvert halvår avsluttes med sluttspill.

I øyeblikket teller turneringen ni deltagere. Det er Per Karlsrud, Erling Omvik, Svein Jonassen, Per Einar Weberg, Terje Gabrielsen, Geir Hansen, Geir Larsen, Ulf Sælid, Jørn Lilleborge og Frode Glatvedt (som ble skadet like før sluttspillet)

Oppsettet for vinter og vår er allerede på plass. St. Croix-spillerne skal gjennom mer enn 90 kamper før neste sluttspill i Gressvik-anlegget siste helg i april. Da er det igjen kamp om vandrepokalen som har fulgt turneringen i alle år.

Jørn Lilleborge med et nytt napp i St.Croix-pokalen, der alle vinnerne fra 1991 er inngravert av gullsmed Truls Petter Ambjørnsen.

Gruppe B i sluttspillet. Fra venstre Geir Larsen, Jørn Lilleborge, Ulf Sælid, Erling Omvik og Per Karlsrud.

Gruppe A i sluttspillet. Fra venstre Svein Jonassen, Per Einar Weberg og Geir Hansen.

Vi minner om at ALLE MEDLEMMER kan spille og trene inne på Gressvik nå i vinter frem til 1.5.2022. Kom i form til utesesongen.

Hvordan registrere deg for eget spill/trening her: Innespilling medlemmer vinteren 2021/2022: (fredrikstadtennisklubb.no)

Vi har også stigespill hvor du løpende får utfordring til kamper med spillere på ditt eget nivå: STIGESPILL I VINTER-SESONGEN, nå også med double. (fredrikstadtennisklubb.no)

コメント